tiistai 23. syyskuuta 2014

Siiri & Myyry -yökkärit

Pienin on venähtänyt kovasti viime joulusta, jolloin tein neidille Hello Kitty -pyjaman. Nilkat vilkku aika ikävästi jo... niinpä oli aika tehdä neidille Siirin & Myyryn jämistä uusi pyjama. Tästähän olen tehnyt itelle Onion 2035 kaavaa mukaillen yöpaidan.


Ihan koko yökkäriin ei Siiriä ja Myyryä riittänyt, kaapista piti kaivaa jotain. Vaaleanpunainen raita vähän väärää sävyä, mutta sopii tähän kivasti. Lahkeetkin jäi liian lyhyiksi, jotan vyötäröllä resori ja lahkeissa pidemmät resorit.


Kaava: OB 6/2009 Night Owl ja Stripy Legs, 104 cm
Kangas: Paapii Siiri&Myyry, raita Triteksistä, resori Nosh


Jämmistä syntyi sunnuntaina parit vauvatumput keräykseen. Meiän neiti 3-vee tilas itselleen tollaset Siiri&Myyry-tumput :D

maanantai 8. syyskuuta 2014

3-vuotiaalle

Perheemme nuorimmainen täytti tänään 3 vuotta. Sain päähäni tehdä neidille lahjaksi tunikan ja leggingsit. Tai siis lähinnä laittaa ne samaan pakettiin nuken kanssa, olisin nämä tehnyt joka tapauksessa. Kankaat ostin elokuussa emännöimiltäni NOSH-kutsuilta. Aivan ihanat, vielä parempi luonnossa kuin kuvissa.


Leggingsit SK 1/2009, todella hyvä peruskaava. 


Tunikan kaava: OB 4/14 China girl, koko 104 cm
Kangas: Nosh Kirsikat, resori Nosh tumman harmaa
Muuta: uskaltauduin ekaa kertaa tikkaamaan peittarilla nurjanpuolen päälle :)


Saaja tykkäsi, se on tärkeintä :)

Viime aikojen ommeltuja

Viime aikoina en oo saanu aikaiseksi saada blogattua. Kuten jo aiemmin kirjoitin, ei vaatteille myöskään ole suurta akuuttia tarvetta. Jotain kuitenkin olen saanut tehtyä.

Ekana Iidalle peruspitkähihainen. tai no, yritys oli tehdä rypytykset noihin raglansaumoihin, mut ei ny menny ihan putkeen. Tuli aika laimeet rypytykset jostain syystä, vaikka lisäsin hihaan useamman sentin mittaa. 


Kaava: OB 4/13 Ruler, koko 140 cm
Kangas: Nosh kettujersey
 
Seuraavana vuorossa oli yhden illan päähänpisto. Yhtäkään tuubihuivia en oo tähän mennessä omistanu, mut nyt päätin repäistä ja tehdä sellaisen. Ihan kiva, lämmittää mukavasti töissä, jossa saattaa toisinaan olla tosi kylmä. Kangasta jäi sen verran, että tein Iidalle samanlaisen :)


Kangas: Pikkupiltti "koruja korujen ystävälle"

maanantai 18. elokuuta 2014

Housuja tytöille

Kävin tyttöjen vaatekaapit ennen koulun alkua läpi. Elättelin toiveita, että saisin tehdä vaikka mitä kivaa. Todellisuudessa akuuttipula oli kummallakin olohousuista, muista ei juurikaan. Niitäpä sitten siis ensimmämisenä

 Iida ei tänään suostunut kuvattavaksi. Mun onni, että Itella sössi LoveFabricsin tilauksen keväällä - nyt mulla oli sitten 2 metriä pinkkiä velouria ja sain tehtyä kahdet samanlaiset housut neidille.

Kaava: OB 4/13 Remainder 140 cm
Muutokset: lahkeisiin lisätty väljyyttä pari senttiä vähän joka puolelle.



Kankaasta sai vielä kahdet housut Tessallekin. Totesin, että taskuttomat riittää päivähoitokäytössä, joten oioin sen verran.

Kaava: OB 4/13 Ultimate Casual 104 cm
 

Mies värkkäs vielä Iisa Iguaanin toisiin housuihin ja Doran toisiin, jotta neiti (ja iskä!) näkee kumpi on etupuoli.


 Kangasta jäi vielä vähän ja tein 2 kpl 50 cm housuja paikallisen ompeluryhmän TAYSin keräykseen.


vauvalahja naapuriin

Naapuriin syntyi heinäkuussa pieni poika. Halusin muistaa perhettä jollain itse tehdyllä ja tilkkupeitto oli kaikkein nopein tehdä. Meillä on aika vähän poikakankaita, tai ne vähät mitkä on, on vielä isompana palana, enkä viitsinyt niitä leikellä. Tähän sitten onkin kerätty Iidan tilkkupussista kaikki sopivat :) Tilkun koko  11x11. Taustana Noshin joustofrotee, mukavan vilpoisa peitto niille helteille tai köllöttelyalustaksi.




lauantai 12. heinäkuuta 2014

Emeli design veivi

Eiliselle illalle oli jälleen vuorossa veivausta ylläripaketin muodossa. Mukana tietysti, koska kotosalla oltiin. Kerrankin olin kasilta aamulla avaamassa kuorta ja pesemässä ajoissa ja suunnittelemassa ja... no se suunnittelu jäi vähän toissijaiseksi, kun Iida ilmoitti että kankaasta tulee hänelle mekko tai hame.


Tästä lähdettiin eli tuo pantterikuvioinen turkoosi tuli ylläripaketista. Pinkkiä trikoota kaveriksi ja vyötärökumppari. Suunnitelmat muuttu vähän matkalla, kun ei tosta kankaasta saanutkaan ihan sitä mitä olin aatellut. Tuli sitten muokkausten kera.


Väliin pistin mun farkkuhameesta alareunan. Ja sitä pinkkiäkin laitoin ruusukkeena (tutoriaali Mersian näperrykset -blogista)

Tytär oli onnessaan. Äitistä istuvuus voisi olla vähän parempi - tuli taas vähän kasvuvaraa.

Kaava: OB 4/14 Flare Hem

ps. veivausta ehkä lievästi häiritsi, kun äitini soitti Islannista, että haluaisinko jotain lankoja :)

perjantai 11. heinäkuuta 2014

Pätmän veivausta

Koko pitkä kevät meni niin, etten jaksanut osallistua yhteenkään fb:n ompeluryhmän perjantai-illan veivaukseen. Nyt viimein loman alun kunniaksi napsuttelin I k a s y r in ylläripaketin.



Pala oli kyllä ihan mieluinen, mutta ongelmaksi muodostui se, että palan korkeus ei riittänyt enää kymppiveen paitaan. Alkuperäinen suunnitelma oli väritellä noita kuvia. Joo, ei mun kangastusseilla... oli aikamoisen karmean väriset.  Aloituskuvasta puuttui sitten lopulta noi sisäpipojen kankaat.

Näistä tuli isommille muksuille pipot syksyä varten (tosin kumpikin on jo kulkeneet pipot päässä...) Pojan Pätmänpipossa on vaaleanvihreäsisus ja tytöllä pinkki.

Kaava: OB 4/2012 Buggy Style muokattuna
Kangas: I k a s y r Pätmän&Loisto